Elektrický invalidní a seniorský vozík SELVO 41000Li
Popis
Elektrická čtyřkolka Selvo 41000Li je vlajková loď mezi elektrickými čtyřkolkami na trhu. Lze ji používat i pro pravidelnou jízdu v desítkách kilometrů na nabití. Dojezd na nabití až 55km je možné absolvovat pravidelně bez újmy baterií (na rozdíl od olověných).
Baterii lze vyjmout a nabíjet mimo stroj v domácnosti. Hodí se pro seniory, osoby s hendikepem i zcela zdravé jedince dojíždějící několik kilometrů do práce. Vyniká zejména extrémně nízkými náklady na provoz i údržbu a to i proto, že životnost speciální lithiové baterie typu LiFePO4 bývá okolo 3000 až 5000 nabíjecích cyklů (mnohem déle než u Li-ion baterií). Většinou tedy slouží při dodržení základní údržby přes 10-12 let na stejnou baterii, což je unikátně dlouhá doba. Náklady na nabíjení se přitom obvykle pohybují jen okolo 0,1 Kč/km. Tato varianta s lithiovou baterií je tedy sice v pořizovací ceně o něco dražší, v dlouhodobém horizontu však bude nejlevnější, protože nebude nutné měnit baterie tak často. Rozdíl je až 10-násobně delší životnost baterie. Brzdy se aktivují ručně brzdovými pákami na řídítkách podobně jako u běžných skútrů. Tento model nemá automatickou brzdu, ale přední brzdy jsou velmi účinné hydraulické kotoučové a stačí tak menší síla při tlaku na páčku brzdy.
Tříkolový elektrický skútr Selvo 31000Li je dopravní prostředek 21 století. V minulosti používané hlučné a nákladné mopedy nyní střídají elektro skútry.
Čtyřkolky Selvo se nabízejí v různých variantách motoru, baterie a brzdy pro různě zdatné uživatele a různou životnost baterií. Vždy však s výjimečným silovým převodem, který hbitě a plynule reaguje na otočení rukojeti s ovladačem výkonu a to i ve velmi kopcovitém terénu nebo při rozjezdu z křižovatky. Pro méně zdatné osoby lze jednoduše snížit maximální rychlost a stroj se tak stává bezpečným i pro ty, kteří se jinak bojí jízdy na jakémkoliv vozidle. Nevadí, že neumíte jezdit na kole, nemusíte držet rovnováhu. Stabilitu zajišťuje široký rozchod zadních kol, kvalitní odpružení a pneumatiky. I tak ale bez problému projedete běžnými dveřmi o šířce 80cm.
Díky designu připomínajícímu motocykl si budete připadat důstojně a stylově i v provozu. Vozidlo je certifikováno jako jízdní kolo a v provozu se tak pohybujete jako cyklista se všemi povinnostmi a náležitostmi, které pro cyklisty platí. Výbava jako je zamykatelný úložný box a odkládací prostor na drobnosti jistě také přijdou vhod každému uživateli, ať už na nákup nebo výlet.
Věnujte pozornost stavu baterie a nenechávejte baterii úplně vybít. Pokud není vozík používán po dobu 30 dnů, nabijte a uskladněte baterii na suchém místě nad 10°C (při pokojové teplotě).
Každých 30 dnů baterii nabijte, jinak může dojít k nevratnému poškození baterie, které nepodléhá záruce.
Záruka na baterii jako takovou jsou 2 roky, na kapacitu baterie pak 3 měsíce.
Životnost baterií může být až 3 roky dle zacházení uživatelem.
* Dojezd na nabití je orientační hodnota úplného maxima při nové baterii a ideálních podmínkách. Mezi všemi výrobci je zvykem uvádět tuto maximální hodnotu, reálný dojezd je však kratší vlivem kopcovitosti terénu, zatížení, akcelerací, teploty a také kondice baterie.
*Baterie je potřeba chápat jako spotřební materiál výrobku, který je nutné po spotřebování vyměnit. Doba spotřebování přitom vždy závisí na údržbě a zacházení s baterií. Zejména platí, že čím méně se baterie vybijí, tím mají delší životnost v počtu cyklů.
*Olověná baterie tak může mít 1000 cyklů, ale třeba i jen 100 nebo méně.
*Nejdůležitější rady k olověným bateriím jsou:
1.) nabíjet ihned po sebemenším vybití a to do plna
2.) co nejméně vybíjet, nikdy víc než 80%
3.) balancovat baterie vždy po větším vybití (rozhodně pokud je pod 50%), tedy vyrovnávat hladiny jednotlivých baterií uvnitř stroje. K tomuto je ideální automatický balancér, který vyrovnává baterie automaticky a stále.
Tento odstavec neplatí pro modely s lithiovými bateriemi.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.